Kerst

kerst1Jezus is geboren. Dat vieren we als het Kerstmis is. In de mens Jezus is God de mensen nabijgekomen.
Jezus heeft verhalen verteld om ons te leren hoe we goed leven. Jezus brengt ons ook dichter bij God; Hij is als een intermediair.
Het blijft een wonder dat de heilige hoge God als een mens tussen de mensen heeft geleefd. Niet te bevatten, wel te geloven.

Te geloven is dat er geen afstand is tussen mens en God. De goddelijke Geest, of energie, is voelbaar in ons bestaan, hier op de aarde.
Op de avond voor Kerstmis vieren we in de Kerstnachtdienst de geboorte van Jezus. We vertellen dat in het donker licht is gekomen.
Op Eerste Kerstdag is er opnieuw een dienst om deze geboorte te vieren.