Stilte....

stilteHerkent u dit plekje?

Hier staan we in de stilteruimte van ons ontmoetingscentrum. Het is de kleinste ontmoetingsruimte, maar niet de minste. Loop er eens in en je voelt de stilte en de rust als een aangename deken over je heen vallen. Ervaar de verademing even weg te zijn uit onze roerige wereld. Doe het gerust. De Ruimte is vaak open, maar in ieder geval op dinsdag tot en met vrijdag tot 12.00 uur.

Hier is ook het morgengebed op iedere werkdag om 9.00 uur.

Het morgengebed duurt ongeveer tien minuten. Een groepje gewone gemeente- leden, zoals u en ik, gaan beurtelings voor aan de hand van de ‘Orde voor het morgengebed’,
die met de tijden van het kerkelijk jaar wordt gewisseld. Gebeden, teksten en liederen wisselen elkaar af en er is een stiltemoment dat je voor je zelf kunt invullen.

Dagelijks volgen vijf of zes mensen het morgen- gebed. Sommigen zo nu en dan en anderen één tot zelfs vijf keer per week. Het is een heel mooie manier om de dag te beginnen. Iedereen zou dat tenminste één maal meegemaakt moeten hebben. Kom en ervaar de rust en de stilte van dit inspirerende plekje.
Martin Boschloo