Vluchtelingen

Als diaconie van de PG-Elst organiseren we al een aantal jaren samen met Vluchtelingenwerk Elst activiteiten voor en met vluchtelingen. Als PG-Elst willen we niet alleen over vluchtelingen spreken, maar ze ook ontmoeten. Zo gaan we met vluchtelingen eten, koken en muziek maken. We willen hen zo sneller in onze gemeente thuis laten raken.

Helaas zijn er nog elke dag miljoenen mensen over de hele wereld op de vlucht. Niemand laat zonder reden zijn familie, vrienden en bezittingen achter. Vluchtelingen kunnen niet anders. Ze vluchten voor onderdrukking, oorlog en geweld. Als vluchtelingen in Nederland komen zijn ze wel veilig, maar beginnen opnieuw in een andere samenleving. Ze spreken de taal nog niet, hebben geen familie of vrienden in de buurt en zijn onzeker over hun toekomst. Met het organiseren van activiteiten voor en met vluchtelingen willen we ‘Licht’ geven in de moeilijke situatie waarin deze plaatsgenoten zich bevinden.

Zo hebben we in december 2022 en 2023 in de Grote Kerk een concert met vluchtelingen georganiseerd. Muziek verbindt culturen en religies.

vluchtelingen